Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Scanmed Sport Sp. z o.o.

Zgodnie z Rozporządzeniem 2016/679 (dalej: „RODO”) informujemy, w związku z koniecznością wypełnienia przez Państwa Ankiety wstępnej kwalifikacji SARS-coV-2 przetwarzamy Państwa dane osobowe.

Kto administruje Państwa danymi osobowymi?

Administratorem Państwa danych osobowych jest: Scanmed Sport Sp. z o.o. z siedzibą w Żorach, ul. Bankowa 2, 44-244 Żory, KRS: 0000834551, NIP: 6772452165, REGON: 385815821 (dalej: „Administrator”).

Kontakt do nas:

Jak skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych?

Możecie się Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych we wszelkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych i realizacji swoich praw drogą e-mailową:  iod-sk@scanmed.pl telefonicznie +48 695 002 782  lub listownie pisząc na  adres siedziby Administratora wskazany powyżej.

Jakie są cele i podstawy prawne przetwarzania Państwa danych osobowych oraz okres ich wykorzystywania przez Administratora?

Cele, postawy prawne i okresy przetwarzania:

Administrator przetwarza Państwa dane osobowe zawarte w Ankiecie wstępnej kwalifikacji SARS-coV-2 w związku
z wystąpieniem epidemii SARS-coV-2 w oparciu o zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Zdrowia.

W zakresie danych osobowych zwykłych (imię i nazwisko, adres, tel., adres e-mail, nr PESEL, podpis), o których mowa w art. 6 RODO, Administrator przetwarza Państwa dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c), d), e) i f) RODO, to jest:

3.1. W celu realizacji obowiązku prawnego Administratora w związku z wymogami art. 11 Ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.

3.2. W celu ochrony Państwa żywotnych interesów oraz innych Pacjentów Administratora (ochrona życia i zdrowia).

3.3. W celu realizacji zadania w interesie publicznym, jakim jest zapewnienie właściwej i bezpiecznej opieki zdrowotnej Pacjentom.

3.4. W celu obrony praw i dochodzenia roszczeń w związku z prowadzoną przez Administratora działalnością, co stanowi jego uzasadniony interes prawny.

W zakresie danych osobowych należących do szczególnych kategorii – danych wrażliwych (informacje o stanie zdrowia Pacjenta), o których mowa w art. 9 RODO, Administrator przetwarza Państwa dane na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO, to jest:

3.5. W celu profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej i leczenia, zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania usługami opieki zdrowotnej (np. dokonania rejestracji, e-rejestracji, rozliczeń z płatnikiem, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, weryfikacji tożsamości przed wizytą, wystawiania zwolnień lekarskich oraz ich obsługi w systemach).

Jak długo Administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Państwa dane będą przechowywane przez czas określony przepisami prawa, a w szczególności przez okres wynikający z art. 29 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna jest przechowywana co do zasady przez okres co najmniej 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu. W pewnych okolicznościach ustawowych czas ten może być przedłużony do 30 lat. Po upływu ustawowego czasu przechowywania dokumentacji medycznej, będzie ona niszczona lub usuwana w sposób uniemożliwiający identyfikację Pacjenta, którego dotyczyła. Dane służące do dochodzenia roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego lub do momentu złożenia przez Państwa skutecznego sprzeciwu.

Kim są odbiorcy danych osobowych?

5.1. Państwa dane osobowe mogą być ujawnione:

5.1.1. Dostawcom usług i podmiotom wyspecjalizowanym w zapewnianiu obsługi technicznej systemów IT, dostawcom oprogramowania do rejestracji oraz prowadzenia dokumentacji medycznej – Kamsoft S.A., archiwizacji dokumentacji medycznej – Iron Mountain Sp. z o.o.;

5.1.2. Podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności zgodnie z art. 26 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, w tym m.in. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych oraz organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;

5.1.3. Podmiotom przetwarzającym dane osobowe należącym do Grupy Scanmed;

5.1.4. Osobom przez Państwa upoważnionym  do otrzymywania informacji o Państwa stanie zdrowia, jako Pacjenta, lub upoważnionym przez Państwa do dostępu do dokumentacji medycznej.

Jednocześnie Administrator zapewnia, że ujawnienie Państwa danych osobowych może nastąpić wyłącznie w oparciu o przepisy prawa na podstawie zawartych umów powierzenia danych do przetwarzania, lub w oparciu o uprawnienia ustawowe podmiotów, które mogą się zwrócić do Administratora o udostępnienie danych osobowych.

Jakie Państwa dane przetwarza Administrator i skąd je pozyskuje?

Administrator przetwarza dane pozyskane bezpośrednio od Państwa w trakcie wypełniania Ankiety wstępnej kwalifikacji SARS-coV-2 oraz korzystania ze świadczeń medycznych. Są to dane minimalne i niezbędne do realizacji celów wskazanych w pkt 3 powyżej, tj. imię nazwisko, adres zamieszkania, PESEL lub seria i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, w przypadku osób, które nie posiadają identyfikatora PESEL, dane kontaktowe – tel., adres e-mail, dane dotyczące posiadanych przez Państwa ubezpieczeń, informacje o stanie Państwa zdrowia – diagnozy, wyniki badań lekarskich, ankiety.

Czy podanie przez Państwa danych jest obowiązkowe?

Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na wymogi prawne nałożone na Administratora, jako podmiot leczniczy, w tym m.in. konieczność prowadzenia dokumentacji medycznej. Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego.

Przekazywanie Państwa danych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Administrator nie będzie przekazywać Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Jakie prawa Państwu przysługują w związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych?

Przysługuje Państwu prawo do:

  • dostępu do własnych danych osobowych w tym uzyskania ich kopii,
  • sprostowania własnych danych osobowych,
  • żądania usunięcia własnych danych osobowych,
  • ograniczenia przetwarzania własnych danych,
  • przenoszenia własnych danych,
  • wycofania wyrażonej przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonywał Administrator na podstawie zgody przed jej cofnięciem. O ile dane są przetwarzane na podstawie Państwa zgody.
  • wniesienie skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdyby Administrator przetwarzał Państwa dane osobowe z naruszeniem prawa.

Macie Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli przetwarzamy Państwa dane na podstawie naszego uzasadnionego interesu, o czym była mowa w punkcie 3 niniejszej informacji.

W celu skorzystania z Państwa praw prosimy o kontakt z nami. Dane kontaktowe znajdziecie Państwo w punkcie 1 i 2 niniejszej informacji.

Czy Administrator będzie podejmował decyzje Państwa dotyczące w sposób całkowicie zautomatyzowany (tj. bez udziału człowieka)?

W toku realizacji świadczeń zdrowotnych Administrator nie będzie podejmował decyzji w sposób całkowicie zautomatyzowany, w tym w oparciu o profilowanie. Na każdym etapie świadczenia usług medycznych decyzje Państwa dotyczące podejmował będzie człowiek.