Informacje dla Pacjenta dotyczące skierowania na zabieg operacyjny w ramach umowy z NFZ

Informacje dla Pacjenta dotyczące wpisu na listę oczekujący na zabieg operacyjny w ramach umowy z NFZ

  • warunki uzyskania świadczeń – każdy ubezpieczony pacjent na podstawie skierowania do szpitala ma prawo skorzystać z bezpłatnych zabiegów operacyjnych – pacjenci uprawnieni do świadczeń poza kolejnością na podstawie przedstawionych dokumentów mogą skorzystać ze swojego uprawnienia i operowani są w pierwszym wolnym terminie
  • kryteria określania trybu pilności – o operacji w trybie pilnym decyduje lekarz
  • czas oczekiwania w zależności od kryterium pilności – pacjenci do operacji w trybie pilnym przyjmowani są poza kolejnością w pierwszym wolnym terminie – terminy wysyłane są codziennie do NFZ-u, zmieniają się prawie każdego dnia

Informacje dla Pacjenta przed zabiegiem

Udając się na zabieg operacyjny do Sport-Kliniki należy ze sobą zabrać:

  • Aktualną dokumentację medyczną (zdjęcie RTG, wynik rezonansu magnetycznego, wynik tomografii komputerowej, wyniki badań laboratoryjnych, ewentualnie inne wyniki badań wskazane przez lekarza)
  • Dokument tożsamości ze zdjęciem (dowód osobisty, paszport)
  • Przybory toaletowe
  • Piżamę i stabilne pantofle
  • Wodę mineralną niegazowaną (dwie butelki 1,5-litrowe oraz jedną 0,5-litrową)
  • Pacjenci, u których wykonywany będzie zabieg w obrębie kończyny dolnej, powinni zabrać ze sobą kule łokciowe
  • Pacjenci, u których wykonywany będzie zabieg endoprotezoplastyki stawu kolanowego lub biodrowego proszeni są o dostarczenie zaświadczenie o braku ognisk zapalnych od stomatologa

Odwiedziny pacjenta

W szpitalu zapewniona jest możliwość odwiedzin pacjentów zgodnie z obowiązującym aktualnie regulaminem odwiedzin

Wypis ze szpitala

Decyzję o wypisaniu pacjenta podejmuje lekarz w oparciu o aktualną wiedzę dotyczącą stanu zdrowia Pacjenta. Pacjent zostaje wypisany ze Szpitala, gdy hospitalizacja jest zakończona. Wypisy odbywają się po wizycie lekarskiej, a wszelkie formalności związane z wypisem ze szpitala przeprowadzane są na Izbie Przyjęć.

W dniu wypisu ze Szpitala lekarz wystawia kartę informacyjną leczenia z opisem choroby, przebiegiem leczenia, informacją o przeprowadzonych badaniach oraz z wykazem zaleceń pohospitalizacyjnych dotyczących przyjmowania leków, dietetycznych, opieki pielęgniarskiej, zabiegów pielęgnacyjnych oraz innych wskazówek. Otrzymane dokumenty należy zachować i przedstawić lekarzowi podczas badań kontrolnych.

Wypisy Pacjentów odbywają się: od poniedziałku do piątku od godziny 12:00, a w sobotę od godziny 9:00.
Godzina wypisu uzależniona jest od decyzji lekarza prowadzącego, stanu miejscowego i ogólnego Pacjenta.

 Udzielanie informacji o stanie zdrowia pacjenta

Realizacja prawa do informacji o stanie zdrowia pacjenta przez osoby uprawnione na odległość w lecznictwie stacjonarnym

  1. Do uzyskiwania informacji o stanie zdrowia pacjent może upoważnić dowolnie wybraną osobę. Upoważnienie nie wymaga szczególnej formy, można je udzielić na piśmie bądź ustnie w placówce medycznej.
  2. Osoba upoważniona – do czasu odwołania upoważnienia – może zasięgnąć informacji o stanie zdrowia pacjenta w każdym czasie, także wtedy gdy pacjent trafi do szpitala nieprzytomny lub utraci przytomność w trakcie hospitalizacji. Udzielenie informacji jednej z osób z kręgu osób uprawnionych nie zwalnia z udzielenia takich informacji innym osobom upoważnionym, jeżeli pacjent wskazał kilka takich osób.
  3. W trakcie przyjęcia do Szpitala pacjentowi zostaje przekazana informacja w jaki sposób rodzina/ osoby upoważnione mogą kontaktować się z personelem.

Informacje dla osób z niepełnosprawnością

Pacjenci z niepełnosprawnością ruchową mogą liczyć na infrastrukturę, która została zaprojektowana i zbudowana z uwzględnieniem ich potrzeb. Wszystkie budynki Chirurgii Endoskopowej Scanmed są w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Ponadto Pacjenci głuchoniemi oraz niesłyszący mają zapewnioną możliwość komunikowania się z personelem, ponieważ Sport-Klinika zapewnia dostęp do usług tłumacza języka migowego.

Porozumiewanie się z Pacjentami obcojęzycznymi

W Sport-Klinice jest możliwość porozumiewania się z Pacjentami obcojęzycznymi przez 24 godziny na dobę. Zapewniony jest dostęp do tłumacza języka: angielskiego, niemieckiego, francuskiego, włoskiego oraz chorwacko-serbskiego.

Depozyt rzeczy wartościowych

Każdy hospitalizowany Pacjent ma prawo przechowywać w depozycie Szpitala rzeczy wartościowe. Informacje o przekazaniu rzeczy do depozytu można uzyskać u Pielęgniarki Oddziałowej Bloku Łóżkowego – p. Beaty Farion.

Udział krewnych w procesie opieki

Zakres opieki jaki może świadczyć rodzina lub osoba wskazana przez Pacjenta na Oddziale Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej, Oddziale Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej II oraz Oddziale Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu dla dzieci.

Czynności związane z utrzymaniem właściwego stanu higieny:

  • toaleta jamy ustnej w łóżku
  • mycie głowy
  • ścielenie łóżka bez zmiany bielizny
  • ścielenie łóżka ze zmianą bielizny (pościelowej)
  • toaleta ciała
  • zmiana bielizny osobistej

Czynności związane ze sprawnością ruchową:

  • pomoc w zapewnieniu wygodnej pozycji siedzącej
  • obracanie na bok, pomoc w zmianie pozycji
  • pomoc w trakcie chodzenia
  • członkowie rodziny mogą być świadkami rehabilitacji na Oddziale w celu kontynuowania usprawniania ruchowego w domu

Czynności związane z karmieniem i wydalaniem:

  • karmienie
  • zwilżanie ust
  • podawanie płynów do picia
  • podanie basenu/kaczki
  • zmiana pampersa

Inne czynności opiekuńcze mogą zostać ustalone po konsultacji z lekarzem prowadzącym.

Opieka duszpasterska

W szpitalu zapewniona jest możliwość realizacji potrzeb religijnych i dostępu do opieki duszpasterskiej, zgodnie z przekonaniami religijnymi hospitalizowanych chorych.