Endoproteza biodra (stawu biodrowego)

///Endoproteza biodra (stawu biodrowego)
Endoproteza biodra (stawu biodrowego)2018-09-13T15:57:08+00:00

Endoproteza biodra (stawu biodrowego)

Stałe, utrudniające codzienne funkcjonowanie dolegliwości bólowe oraz ograniczenie ruchomości w stawie biodrowym, powodują znaczne obniżenie komfortu życia. Najczęstszymi przyczynami takich objawów są m.in.: zaawansowana choroba zwyrodnieniowa stawu biodrowego, zapalenie stawów, martwica głowy kości udowej. W zaawansowanych przypadkach zazwyczaj jedynym ratunkiem, który pozwala na pozbycie się uciążliwych dolegliwości jest zabieg endoprotezoplastyki stawu biodrowego, czyli zabieg wszczepienia sztucznego stawu tzw. endoskopia biodra (endoprotezą biodra). Dużą grupą pacjentów ze wskazaniami do endoprotezoplastyki są osoby po urazach okolicy stawu biodrowego – głównie złamaniami bliższego końca kości udowej, które nie kwalifikują się do zespolenia innymi metodami.

Endoproteza biodra jest najczęściej wykonywanym zabiegiem rekonstrukcyjnym biodra u osób dorosłych. Zabieg endoprotezy biodra polega na usunięciu uszkodzonych części stawu biodrowego  i wszczepieniu elementów sztucznych, których zadaniem jest przejęcie funkcji uszkodzonych struktur. W Sport-Klinice w zabiegu endoprotezy biodra stosujemy najnowocześniejsze dostępne na rynku implanty, wykonane z tytanu lub stopu kobaltu i chromu. Zabieg endoprotezy biodra najczęściej wykonywany jest z małoinwazyjnego dostępu przedniego. Przy określonych wskazaniach wykonujemy również zabiegi z dostępu bocznego.

Endoproteza biodra może zostać osadzona na dwa sposoby – bezcementowo oraz cementowo z użyciem specjalnego kleju. W przypadku endoprotezoplastyki bezcementowej, trwałe połączenie implantów z kością następuje w wyniku wrośnięcia kości w porowaty materiał pokrywający endoprotezę. W Sport-Klinice w przypadku zabiegu endoprotezy biodra metoda dobierana jest indywidualnie przez lekarza, a decyzja uzależniona jest głównie od jakości tkanki kostnej, wieku Pacjenta i jego stanu zdrowia.

Celem zabiegu endoprotezy biodra jest całkowite zniesienie dolegliwości bólowych stawu i odzyskanie zadowalającego zakresu ruchomości w stawie biodrowym.

Endoprotezoplastyka jest wciąż dynamicznie rozwijającą się dziedziną ortopedii. W naszej Klinice stosujemy endoprotezy czołowych producentów tych wyrobów. Wieloletnie doświadczenie lekarzy specjalistów ze Sport-Kliniki, w zabiegach endoprotezoplastyki stawu biodrowego daje Pacjentowi szanse na uwolnienie się od dolegliwości bólowych i powrót do normalnego życia. Endoproteza stawu biodrowego jest zabiegiem bezpiecznym.

Po zabiegu endoprotezy stawu biodrowego zalecana jest rehabilitacja pozabiegowa. Naszym Pacjentom w Sport-Klinice zapewniamy wykwalifikowaną kadrę fizjoterapeutów, którzy we współpracy z lekarzem prowadzącym wspólnie dobierają indywidualny program rehabilitacyjny. Dzięki ścisłej współpracy między lekarzem prowadzącym, fizjoterapeutą i Pacjentem rehabilitacja w Sport-Klinice przynosi wyjątkowo dobre rezultaty i jak najszybszy powrót do pełnej sprawności ruchowej.