Endoproteza stawu kolanowego: Małoinwazyjna jednoprzedziałowa endoprotezoplastyka stawu kolanowego

Jednoprzedziałowa endoprotezoplastyka stawu kolanowego - endoproteza kolana

Endoproteza kolana Smith&Nephew

Ból kolana wywołany chorobą zwyrodnieniową może powodować problem z wykonaniem najprostszych czynności dnia codziennego, których większość związana jest z poruszaniem się. Jeżeli leczenie zachowawcze nie daje oczekiwanych rezultatów, należy rozważyć zabieg endoprotezoplastyki stawu kolanowego.

Jednoprzedziałowa endoproteza kolana jest znacznie mniej inwazyjna niż całkowita endoprotezoplastyka kolana, i często jest jedynym sposobem na przywrócenie zdrowia i aktywności ludziom cierpiącym na zapalenie stawu lub z powodu jego kontuzji. W trakcie zabiegu usuwana jest tylko uszkodzona część stawu a pacjent pozostaje w szpitalu 1-2 dni.

Małoinwazyjna technika operacyjna pozwala lekarzowi na odsłonięcie uszkodzonej części stawu kolanowego, a przy użyciu precyzyjnych narzędzi Accuris firmy smith&nephew na zastąpienie jej jednoprzedziałową protezą.

Zabieg operacyjny założenia jednoprzedziałowej endoprotezy kolana ACCURIS składa się z kilku poniżej przedstawionych etapów:

1. dostęp do stawu za pomocą 7,5 - 10cm cięcia,
  2. odpowiednie zbalansowanie stawu kolanowego,
  3. ukształtowane końców kości udowej i piszczelowej w celu osadzenia implantów,
  4. osadzenie próbnych implantów dla oceny odpowiedniego zosiowania stawu,
  5. po ocenie ustawienia komponenty próbne są usuwane,
  6. osadzenie ostatecznych komponentów: udowego i piszczelowego,
  7. rana operacyjna zostaje zamknięta.