Staw kolanowy: Endoproteza kolana - endoproteza stawu kolanowego

W przypadku nieustępujących dolegliwości bólowych i znacznego ograniczenia ruchomości w przebiegu zmian zwyrodnieniowych, jedynym zabiegiem powodującym ustąpienie objawów jest endoprotezoplastyka, czyli zabieg wszczepienia sztucznego stawu tzw. endoproteza kolana. Zabieg operacyjny polega na oszczędnej, całkowitej resekcji powierzchni stawowych chorego stawu i zastąpieniu ich sztucznym stawem (endoprotezą kolana), wykonanym z materiałów bio-przyswajalnych (więcej informacji przekaże Ci lekarz podczas wizyty). Do trwałego połączenia endoprotezy stawu kolanowego z kością dochodzi przez zastosowanie cementu kostnego (rodzaj kleju). Endoprotezoplastyka jest wciąż dynamicznie rozwijająca się dziedziną ortopedii. Produkowane są coraz nowsze, bardziej anatomiczne i wytrzymalsze elementy sztucznego stawu. Jednak wciąż występują problemy z zużyciem (ścieraniem) sztucznej powierzchni, obluzowaniami (utrata połączenia z kością) oraz rzadko występująca nietolerancja wszczepu przez organizm. W celu zapewnienia naszym Pacjentom pełnego bezpieczeństwa i długoletniego zadowolenia po wykonanym zabiegu wszczepieni sztucznego stawu, w naszej klinice stosujemy endoprotezy światowych firm medycznych – liderów w produkcji endoprotez. Jedna z najnowocześniejszych technologii stosowanych w endoprotezoplastyce stawu kolanowego. Visionaire jest już dostępna dla naszych pacjentów. Bazując na rezonansie magnetycznym pozwala ona na indywidualne dopasowanie endoprotezy kolana (protezy stawu kolanowego) do anatomii konkretnego pacjenta.

Endoproteza kolana - Klinika Chirurgii Endoskopowej - Sport-Klinika w Żorach

Więcej na temat Visionaire: www.pacjent-info.pl/index.php?action=kolano&s2=jednoprzedzialowa&s3=visionaire

Zdjęcie RTG kolana po wstawieniu endoprotezy stawu kolanowego

Zdjęcie RTG po endoprotezie kolana