Endoprotezoplastyka stawu kolanowego całkowita lub połowicza (endoproteza kolana)

Zabieg wszczepienia endoprotezy kolana

Endoproteza stawu kolanowego to często jedyny ratunek dla pozbycia się nieustającego bólu kolana i idącego za nim znacznego ograniczenia ruchomości, które spowodowane są zaawansowanymi zmianami zwyrodnieniowymi. Zmiany te powstają na skutek przebytych urazów, wieloletnich przeciążeń, zaburzeń osi kończyny lub chorób reumatycznch.

W Sport-Klinice przed takim zabiegiem jak endoproteza stawu kolanowego wykonujemy najpierw pełną diagnostykę poprzez przeprowadzenie wnikliwego badania klinicznego oraz odpowiednich badań obrazowych w zależności od wskazań mogą to być: USG, RTG, Rezonans magnetyczny, Tomografia komputerowa. Centrum diagnostyki obrazowej zlokalizowane jest na terenie Sport-Kliniki, dzięki czemu postawienie pełnej diagnozy możliwe jest podczas jednej wizyty.

Naszym Pacjentom w Sport-Klinice zaproponować możemy leczenie zmniejszające dolegliwości bólowe pozwalające na funkcjonowanie na własnym stawie kolanowym jak najdłużej. W Klinice stosujemy najnowocześniejsze sposoby leczenia poprawiającego komfort pacjenta z chorobą zwyrodnieniową stawu kolanowego.

W przypadku choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego w trakcie leczenia w zależności od wskazania zastosować możemy:

• blokadę dostawową (steryd+lek przeciwbólowy)
  • kwas hialuronowy (W Sport-Klinice używamy tylko i wyłącznie najwyższej jakości produktów znanych i renomowanych firm o sprawdzonej skuteczności)
  • preparatów Ortokokine/Sanakine
  • osocze bogatopłytkowego (PRP)
  • nowatroskie technologie podania komórek macierzystych (MSC) pozyskiwanych z tłuszczu własnego pacjenta systemem LIPOGEMS

Diagnostyka, rodzaj znieczulenia

W ramach pierwszorazowej wizyty każdy pacjent ma możliwość skorzystania z bezpłatnej konsultacji z kierownikiem rehabilitacji. Podkreślić należy również fakt, że zarówno pełną diagnostykę jak i podanie większości preparatów możemy Państwu zaoferować w trakcie jednej wizyty w naszej Klinice.

Endoproteza stawu kolanowego wykonywana jest w znieczuleniu dokręgosłupowym (zewnątrz oponowe lub podpajęczynówkowe) albo ogólnym, decyzję co do sposobu znieczulenia podejmują wspólnie pacjent z lekarzem specjalistą anestezjologii analizując każdy przypadek indywidualnie podczas konsultacji przedoperacyjnej. Sport-Klinika posiada certyfikat Szpitala bez bólu. Aby zapewnić komfort pacjentowi po zabiegu nasz zespół lekarzy stosuje najnowocześniejsze metody leczenia bólu pooperacyjnego.

Na czym polega zabieg endoprotezoplastyki stawu kolanowego

Endoproteza stawu kolanowego to zabieg wszczepienia sztucznego stawu. Polega on na oszczędnej, aczkolwiek całkowitej resekcji powierzchni stawowych chorego kolana i zastąpieniu ich endoprotezą. Zabieg jest całkowicie bezpieczny, ponieważ sztuczny staw kolanowy wykonany jest z materiałów bio-obojętnych połączonych z kością za pomocą specjalistycznego cementu.

Zespół lekarzy Kliniki Chirurgii Endoskopowej Sport-Kliniki w Żorach nieustannie poszerza swoją wiedzę oraz doskonali swoje umiejętności, aby wykonywane zabiegi były jak najskuteczniejsze i minimalizowały ryzyko powikłań.

Stosowane przez nas rozwiązania w zabiegach endoprotezy stawu kolanowego to najnowsze i najbezpieczniejsze rozwiązania produkowane przez światowych liderów w branży, zapewniające komfort oraz długoletnie zadowolenie Pacjentów.

Niektórym pacjentom zaproponować możemy technologię Visionaire, jedną z najnowocześniejszych technologii stosowanych w zabiegach enodprotezoplastyki stawu kolanowego. Metoda bazująca na rezonansie magnetycznym, pozwala na indywidualne dopasowanie protezy stawu kolanowego do anatomii pacjenta.

Rehabilitacja pooperacyjna po zabiegu endoprotezy

Po zabiegu endoprotezoplastyki stawu kolanowego pobyt w Sport-Klinice trwa zazwyczaj 4-5 dni, w trakcie których objęci są Państwo pełną opieka lekarską i rehabilitacyjną. Indywidualnie dopasowane ćwiczenia rehabilitacyjne wdrażane są już w pierwszej dobie po zabiegu. Pionizacja i możliwość samodzielnego poruszania się możliwa jest już następnego dnia po operacji. W celu zapewnienia bezpieczeństwa oraz komfortu po zabiegu wskazana jest asekuracja w postaci kul łokciowych do 6 tyg po zabiegu.